Ara

Güne Hızlı Başlamanın 5 Yolu!

Güne Hızlı Başlamanın 5 Yolu

Güne kahve içmeden başlayamam” diyorsanız, bu öneriler sizi çok şaşırtacak!


1. Güne kahve ile başlamak yerine su ile başlamayı deneyin.

Öncelikle güne suyla başlamak çok daha faydalı bir tercihtir. Sabahları taze nane yaprakları ve bir tatlı kaşığı tarçın ile tatlandırılan bir bardak su içildiğinde, vücut kafeinden çok daha sağlıklı bir şekilde uyanır ve metabolizma çalışmaya başlar.


2. Bitki çayları uyku getirir efsanesini unutun.

Ayrıca bitki çayları da güne başlamak için sağlıklı bir alternatiftir. Bitki çaylarının uyku getirdiği algısının son yıllarda yıkıldığı bir gerçek… Bitki çaylarının sakinlik ve rahatlama verdikleri kabul edilmiş olsa da, uyku ile ilişkili bir probleme yol açmaları söz konusu değil. Bu yüzden sabahları zencefil ya da tarçın gibi bitkilerin çayları ile de güne başlayabilirsiniz.


3. Kahvaltı hala günün en önemli öğünü.

“Kahvaltı ile güne başlayın” cümlesi artık bir kült haline geldi. Siz de bunun bir klişe olduğunu mu düşünüyorsunuz? Kahvaltı güne başlamanın en hızlı yollarında birisi… Sadece vücudunuzun güne hazırlanması anlamında değil, psikolojik olarak kendinize ayırdığınız bir zaman dilimi ile güne başlamak gibi bir etkisi de var. Tüm gün sürecek bir zindelik için tabi ki kahvaltı yapmanız kadar kahvaltıda ne tükettiğinizde önemli. Örneğin yulaf ezmesi, hem kan şekeri dengesi hem de toksinlerin atılması açısından harika bir seçimdir. Yulaf ezmesini haftada 2-3 kez sabahları süte ya da yoğurda karıştırıp tüketebilirsiniz.


4. Kırmızı meyvelerin zindeliğinden yararlanın.

Kırmızı meyvelerin zindelik veren etkisi artık herkes tarafından biliniyor. Siz de onların bu özelliğini sabah uyanmanıza destek olması için kullanabilirsiniz. Kahvaltınıza nar ve turunçgillerden oluşan taze sıkılmış meyve suyu eklenebilir, güne hızlı bir başlangıç yapabilirsiniz.


5. Kahvaltınızda yeşillere yer açın.

Ödem herkesin sorunu… Peki, sabah yorgun uyanmanızda da payı olduğunu biliyor muydunuz? Vücudumuzda ki ödemlerden kurtularak daha enerjik olmak mümkün... Bunun yolu ise vitamin açısından zengin olan maydanoz, roka ve dereotu gibi yeşil besinlerden geçiyor. Kahvaltıda belirli ölçülerde tüketeceğiniz yeşil sebzeler vücudunuzun ödemi atmasına destek olurken, gün boyunca daha enerjik olmanızı da sağlıyorlar.



Önerilerimiz sağlık problemi olmayan kişiler baz alınarak hazırlanmıştır. Herhangi bir sağlık sorununuz var ise ya da bir ilaç kullanıyorsanız, önerilerimizi uygulamadan önce mutlaka doktorunuz ile görüşünüz.