Ara

BAĞIŞIKLIĞI DÜŞÜREN 10 BESLENME HATASI


  1. Kahvaltı yapmamak

Kahvaltı şüphesiz ki günün en önemli öğünü… Vücudumuzu güne hazırlamak ve ihtiyacı olan enerjiyi vermek için kahvaltıyı atlamamak büyük önem taşıyor.

  1. Öğün atlamak

Yoğun ve stresli bir dönemden geçiyoruz. Vücudumuzun bu süreçte gerekli vitamin ve mineralleri alması gerekiyor. Öğün atlamak vücut direncimizi düşürerek bizi halsiz ve tehditlere açık hale getirebiliyor.

  1. Tek tip beslenmek

Beslenme programımızda her besin grubunun yer alması gerekiyor. Tek tip bir beslenme ile ihtiyacımız olan protein, karbonhidrat gibi öğelerde yoksunluk yaratabiliriz.

  1. Kısıtlı diyetler uygulamak

Yaz aylarıyla birlikte yeniden diyet programları ortaya çıkmaya başladı. Ancak henüz COVID 19 salgınının geçmediğini unutmamak gerekiyor. Vücut direncimizi düşürecek diyetlerden uzak durmalı, dengeli beslenmeye önem vermeliyiz.

  1. Az sebze meyve tüketmek

Sebzeler vücudumuzun en önemli direnç kaynaklarından birisi. Beslenme programımızda onların yerini azaltmak hem kilo almaya hem de bağışıklığımızı zayıflatmaya davetiye çıkartabilir.

  1. Faydalı tohumları beslenme programına almamak

Faydalı tohumlar olan kuruyemişleri gündelik hayatımızda daha çok keyfi olarak tükettiğimiz bir gerçek. Ancak onlardan kazandığımız yararlı yağlar ve mineraller sağlığımızın en önemli destekçilerinden.  Düzenli olarak tüketmeye özen göstermek gerektiğini unutmamak gerekiyor.

  1. Az su içmek

Su hayat kaynağımız. Ancak en az tükettiğimiz şeylerinde başında geliyor. İçmemek için farklı nedenler öne sürsek de her gün minimum 2 litre su içmek vücudumuzun temel işleyişini doğru şekilde devam ettirebilmesi için çok önem taşıyor.

  1. Sağlıksız karbonhidratlar tüketmek

Karbonhidratlar beslenme piramidimizin temelini oluşturuyor. Ancak burada söz ettiğimiz poğaçalar, kekler ya da börekler değil. Doğal unlarla yapılmış ekmeklerin ve baklagillerin her zaman mutfağımızda ve tabaklarımızda olması gerekiyor.

  1. Şeker tüketimine dikkat edin

Beyaz şekerin zararları artık herkesçe biliniyor. Şekersiz beslenme düzenleri giderek popüler olurken, paketli gıdalarda da şeker oranı düşük çeşitler giderek artıyor. Hem kilo almaya hem de pek çok hastalığa neden olan şekeri kontrollü tüketmek kendimiz için yapacağımız en önemli şeylerin başında geliyor.

  1. Besinleri az ya da çok pişmiş tüketmek

Yediklerimiz kadar nasıl yediğimiz de çok önemli… Yediklerimizin besin değerlerini kaybetmemesi için onları doğru pişirmek gerekiyor. Çok pişmiş sebzeler besin değerinde azalma yaşarken, yanlış pişirilmiş etlerde farklı hastalıkları tetikleyebiliyor.