Ara

3. Nesil Bir Kahve Deneyimi

3. Nesil Bir Kahve Deneyimi

Kahvenizi nasıl alırsınız? Bu soru artık sade, sütlü ya da şekerli tanımlarının çok ötesinde bir yerde… Bir zamanlar sadece içecek olan kahve, bugün kendi başına bir kültür ve yaşam tarzını ifade ediyor. 3. Nesil olarak ifade edilen yeni kahvecilik anlayışı ise kahve sever kavramını “guru” seviyesine taşıyor.


Kahve yeni bir kavram sayılmaz. Ancak yorumlanması ve bir ürün olmaktan çıkarak bir hizmet haline gelmesinin tarihi çok da uzun değil. Kahve 1800-1900’lü yıllarda çözünebilir kahvelerle ilk olarak karşımıza çıkıyor. Şehir hayatı ve dönemin hızla artan temposu, kahve kültürünün bu pratik adımını hızla benimsiyor. Bu dönemde kahvenin lezzetinden çok pratik oluşu ve kafein etkisi kendi kitlesini oluşturmasını sağlıyor.


2. nesil kahve ise çözünebilir kahveciliği bir kenara bırakarak olaya bambaşka bir açıdan, “hizmet kültürü” olarak bakıyor. Büyük kahve zincirlerinin oyuna girmesi 2. nesil kahvecilik kavramının ortaya çıkışının en önemli destekleyicisi. 2. nesil kahvede müşteriler artık edilgen olmaktan çıkıyor ve kahvelerine müdahale edebilen, tercihlerini çeşitlendirebilen etken kişiler haline geliyor. Bunun yanında 2. nesil kahve ile hayatımıza barista kavramı da giriyor ve kahve bir ürün değil, her şeyiyle keyif aldığımız bir hizmet kültürü halini alıyor.


Ve şimdi ise kahve 3. nesil ile birlikte yepyeni bir boyuta geçiyoruz. Kahvenin sadece bir ürün olarak başladığı yolculuk; 3. nesilde zevk, yaşam ve kültür tarzı haline geliyor


3. nesil kahvecilik, kahvenin sadece yapımını değil, nereden geldiğinden hangi aşamalardan geçirildiğine kadar her detayı içine alan bir deneyim süreci. Hangi kahveyi içeceğinize, onun nasıl kavrulacağına siz karar veriyor, demleme yöntemini seçerek size özel kahvenizi yudumlayabiliyorsunuz.


Kısa süre içinde kahve “hızlı” kavramını geride bırakarak bir zevk, bir hobi halini almış oluyor. 3. nesilde artık; kahve içmek için zaman ayırmak, keyfine varmak kavramları öne çıkıyor. Sadece bir içici olmak yetmiyor ve uzmanlaşma konusunda ilerliyorsunuz. Tüm dünyada hizmet ve ürünlerde öne çıkan kişiselleştirme ve deneyimleme kavramı böylece kahve ile buluşmuş oluyor. Artık kahve zincirleri değil, sadece kahvenin olduğu bir dönem böylece başlıyor…